Three Ways School és un centre educatiu per a alumnes des d’els 2 anys fins als 19 que presenten una diversitat de necessitats educatives especials.
Després de la nostra estada podem dir que és respira en tot moment un ambient càlid, acollidor i sobre tot feliç. El somriure ens va acompanyar durant tota la jornada. Lucy va ser l'encarregada de mostrar-nos el centre i les diverses activitats que varen escollir per a mostrar-nos.
Aquestes són algunes de les experiències que vàrem compartir amb ella i el nombrós personal que ens va acompanyar:
- PE amb Matt, el professor d'educació física va preparar una activitat inclusiva. Els alumnes de moderades dificultats motrius experimentaven les sensacions de limitació visual (amb els ulls embenats) i l'ús de balons amb cascavells, així com les pilotes amb llum per tal de tindre en compte i sensibilitzar-los vers àquest tipus de discapacitat.
- PE amb Matt, el professor d'educació física va preparar una activitat inclusiva. Els alumnes de moderades dificultats motrius experimentaven les sensacions de limitació visual (amb els ulls embenats) i l'ús de balons amb cascavells, així com les pilotes amb llum per tal de tindre en compte i sensibilitzar-los vers àquest tipus de discapacitat.
- “Sensory story”, Alexandra, amb molta dolçor, ens va narrar la història “Austràlia es crema” amb una veu suau i l'estimulació constant de tots els sentits. Malgrat haver-hi alumnes amb severes limitacions auditives i amb l'ajuda de diferents recursos: bossa d'aigua calenta per a sentir la calor, telèfon per a avisar als bombers, peluixos per a sentir i acaronar els animals ferits i fins i tot aigua amb un difusor per a acabar amb el debastador incendi, va aconseguir transmetre'ns la tragèdia d'aquest continent.
- “Let's ger Arty” alumnat amb severes limitacions físiques i cognitives varen gaudir amb nosaltres d'una divertida classe d'art. Els xiquets estaven acompanyats cadascun d'un adult (i una infermera) i feien activitats personalitzades. Ens va cridar l'atenció l’ús dels Podd-books (llibres amb pictogrames personalitzats) per a comunicar-se, així com l'aplicació “Eye gaze” i “Look to learn” ; ensenyant-los a mostrar en una pantalla emocions i necessitats a través de moviments oculars.
Destacar que qualsevol alumne és capaç d’aconseguir un objectiu amb paciència i confiança en les seves capacitats, per molt limitades que sigan. Sent imprescindible el recolçament constant d'un adult que sàpiga interpretar cada petita senyal (mirada, somriure, gest, so...).
Destacar que qualsevol alumne és capaç d’aconseguir un objectiu amb paciència i confiança en les seves capacitats, per molt limitades que sigan. Sent imprescindible el recolçament constant d'un adult que sàpiga interpretar cada petita senyal (mirada, somriure, gest, so...).
- “Music Therapy” Adrian amb la seva música i la seva estimulació visual i sensorial ens va portar a un bosc màgic on tot va esdevenir meravellós i oníric. Ens va portar pau, emoció i amor. Vàrem sentir la pluja, el moviment de les papelllones, el cant dels ocells i sobre tot molta màgia.
- “Dance” Matt, ens va explicar com ha desenvolupat el seu projecte d'expressió corporal amb el recolçament de l'escola i vàrem comprovar-ho amb els “Foxes” un grup de xiquets de lleus limitacions cognitives que varen gaudir de la música, els llums i els moviments del seu cos.
Un dia complet d'emocions que mai oblidarem, l'adjectiu MÀGIC representa a la perfecció la jornada de hui.
Impressionant!
ResponderEliminar