JOBSHADOWING BATH 3r DIA: THREE WAYS SCHOOL

Three Ways School és un centre educatiu per a alumnes des d’els 2 anys fins als 19 que presenten una  diversitat de necessitats educatives especials.
Després de la nostra estada podem dir que és respira en tot moment un ambient càlid, acollidor i sobre tot feliç. El somriure ens va acompanyar durant tota la jornada. Lucy va ser l'encarregada de mostrar-nos el centre i les diverses activitats que varen escollir per a mostrar-nos.





Aquestes són algunes de les experiències que vàrem compartir amb ella i el nombrós personal que ens va acompanyar:

- PE amb Matt, el professor d'educació física va preparar una activitat inclusiva. Els alumnes de moderades dificultats motrius experimentaven les sensacions de limitació visual (amb els ulls embenats) i l'ús de balons amb cascavells, així com les pilotes amb llum per tal de tindre en compte i sensibilitzar-los vers àquest tipus de discapacitat. 


- “Sensory story”, Alexandra, amb molta dolçor, ens va narrar la història “Austràlia es crema” amb una veu suau i l'estimulació constant de tots els sentits. Malgrat haver-hi alumnes amb severes limitacions auditives i amb l'ajuda de diferents recursos: bossa d'aigua calenta per a sentir la calor, telèfon per a avisar als bombers, peluixos per a sentir i acaronar els animals ferits i fins i tot aigua amb un difusor per a acabar amb el debastador incendi, va aconseguir transmetre'ns la tragèdia d'aquest continent.


- “Let's ger Arty” alumnat amb severes limitacions físiques i cognitives varen gaudir amb nosaltres d'una divertida classe d'art. Els xiquets estaven acompanyats cadascun d'un adult (i una infermera) i  feien  activitats personalitzades. Ens va cridar l'atenció l’ús dels Podd-books (llibres amb pictogrames personalitzats) per a comunicar-se, així com l'aplicació “Eye gaze” i “Look to learn” ; ensenyant-los a mostrar en una pantalla emocions i necessitats a través de moviments oculars.
Destacar que qualsevol alumne és capaç d’aconseguir un objectiu amb paciència i confiança en les seves capacitats, per molt limitades que sigan. Sent imprescindible el recolçament constant d'un adult que sàpiga interpretar cada petita senyal (mirada, somriure, gest, so...).

- “Music Therapy” Adrian amb la seva música i la seva estimulació visual i sensorial ens va portar a un bosc màgic on tot va esdevenir meravellós i oníric. Ens va portar pau, emoció i amor. Vàrem sentir la pluja, el moviment de les papelllones, el cant dels ocells i sobre tot molta màgia. 

- “Dance” Matt, ens va explicar com ha desenvolupat el seu projecte d'expressió corporal amb el recolçament de l'escola i vàrem comprovar-ho amb els “Foxes” un grup de xiquets de lleus limitacions cognitives que varen gaudir de la música, els llums i els moviments del seu cos.



Un dia complet d'emocions que mai oblidarem, l'adjectiu MÀGIC representa a la perfecció la jornada de hui.


Comentarios

Publicar un comentario